Znakovi trudnoće kod mačaka

Kada mačka zatrudni, počeće da pokazuje znakove trudnoće i u svom izgledu i u ponašanju.

Većina vlasnika često ni ne zna da je mačka trudna, ali postoje određeni znaci koji vam govore da bi vaša mačka mogla biti trudna i da uskoro možete računati na mačiće u svom domu.

Ako želite da znate da li je mačka trudna, obratite pažnju na sledeće znakove koji se javljaju nakon druge ili treće nedelje od trenutka kada mačka postane smacna:

Jedan od najpouzdanijih pokazatelja da je vaša mačka trudna jesu promene koje se javljaju na bradavicama. Nakon otprilike 15-18 dana trudnoće, možete primetiti da bradavice kod mačke postaju uvećane i menjaju boju u ružičastu;

Trudna maca može proći kroz fazu povraćanja. Ako primetite da mačka povraća često ili da se maca ne oseća dobro, obratite se veterinaru.

Stomak mace počeće da se uvećava, ali izbegavajte dodirivanje tako da ne rizikujete da povredite mačku ili njene nerođene mačiće. Iza oteklog stomaka mogu da se kriju i drugi uzroci i zbog toga pažljivo pratite svoju mačku zbog mogućih znakova bolesti i obratite se veterinaru ako ste zabrinuti za mačku i njeno zdravstveno stanje;

Mačka će postepeno dobiti na težini između 1-2 kg u zavisnosti od broja mačića koje nosi, što je još jedan znak da je mačka trudna;

Apetit mačke znatno je veći nego što je to uobičajeno. Pojačan apetit će takođe doprineti njenom povećanju telesne težine. S druge strane, pojačan apetit takođe može biti znak da mačka ima gliste ili da je bolesna. Obavezno se posavetujte sa veterinarom kako biste bili sigurni da se ne radi o parazitima ili bolesti kod vaše mačke;

Trudnoća kod mačke može se otkriti i pomoću ultrazvuka, ponekad već 15 dana nakon što je postala smacna. Veterinar vam od 40. dana trudnoće može reći koliko mačića da očekujete.

Tags:

Ukoliko želite da oglasite psa , mačku ili neku drugu životinju za udomljavanje, molimo vas pripremite kratak opis životinje, slike i broj telefona na koji vas neko može kontaktirati. Hvala! Udomi, ne kupuj!

Postavi oglas